tükör
ha rajtam múlna nem engedék fel tükörrel motort a pályára többek közt ezért:meg ezért:
meg ezért se:
Aki elég gyors, annak eleve nincs szüksége rá hogy szétnézzen a kanyar előtt. Aki meg e-miatt változtat az íven, az
Zászlójelzések:
Kockás zászló: az edzés vagy verseny végét jelenti és mindig a célvonalon lengetve, mutatják be. A célvonalon áthaladt versenyzőnek a levezető kör végén a boxba kell hajtani (verseny végén a parc fermében leparkolni motorját/autóját).
Sárga zászló: veszély a pályán, vagy annak közelében. Lengetve mutatják be (legtöbbször baleset, bukás esetén), abban a szektorban, ahol a veszélyforrás van. Szokás két sárga zászlót lengetni egyszerre, ekkor nagyobb veszélyforrás van a pályán (pl. ideális íven fekvő motor, pályán fekvő versenyző). Amíg a sárga zászlót a zöld zászló bemutatásával fel nem oldják, tilos előzni, a tempót lassítani kell (nincs előírva, hogy mennyivel, tehát ez valójában óvatosabb vezetést jelent), fel kell készülni jelentősebb sebességcsökkentésre, esetleg megállásra is.
Piros zászló: az edzés, vagy verseny valamilyen rendkívüli esemény miatti azonnali megszakítását/befejezését jelenti. A versenytempót mérsékelni kell (nincs előírva, hogy mennyivel – ld. sárga zászló), és minden versenyzőnek a boxba kell hajtani, majd várni a további utasításokra. A piros zászlót az egész pályán egyszerre mutatják be minden poszton. Hatálya alatt előzni tilos, nem oldják fel zöld zászlóval! Piros zászló esetén a boxutca kijáratát is zárják, tehát a pályára felmenni tilos.
Zöld zászló: a pálya szabad, minden veszélyforrástól mentes. Edzés vagy verseny első körében minden poszton mutatják, illetve egy-egy poszton bemutatva feloldja az addig érvényes tilalmat.
Kék zászló: álló és lengetett változata használatos. Álló kék zászló bemutatása esetén fel kell készülni, hogy hamarosan egy gyorsabb versenyző ér utol minket és le fog körözni. Lengetett formában azt jelenti, a gyorsabb versenyző mögöttünk, előzési távolságban van, el fog haladni mellettünk. Nem kell lassítani, nem kell félrehúzódni, tartani kell a tempónkat, az irányvonalat és kiszámítható haladással lehetővé tenni az előzést. Ha akarunk és hirtelen irányváltás nélkül megtehetjük, természetesen le lehet húzódni az ideális ívről kissé, hogy elősegítsük a versenyző elhaladását, de ez NEM KÖTELEZŐ! Az előzést azonban engedni kell, vagyis tilos szándékosan szűkíteni a kanyar ívét, ide-oda kormányozni a járművünket, hogy a gyorsabb versenyző ne tudjon megelőzni.
Piros-sárga csíkos zászló: a pályán megváltozott tapadási viszonyokat jelent, vagyis az aszfalton lehet víz, olaj, por, valamilyen apró alkatrészdarabok, esetleg szemerkélni kezdett az eső az adott szektorban, vagy az egész pályán. Fel kell készülni a rosszabb tapadás miatti esetleges megcsúszásra. A zászló csak informál minket, nem kötelező lassítani, folytatható az edzés vagy a verseny, lehet előzni is.
Fehér zászló: általában sárgával együtt mutatják be, a zászló jelentése: a pályán lassan haladó jármű van az adott szektorban. Ez lehet egy műszaki hibás motor, ami a versenytempónál jóval lassabban haladva épp visszatér a boxutcába, lehet mentőautó, lehet a biztonsági autó. Fel kell készülni lassításra, viszont a lassan haladó jármű fokozott óvatossággal megelőzhető.
Fekete zászló narancssárga körrel: egy kiegészítő táblával mutatják, melyen az adott versenyző rajtszáma van. (Ha nincs rajtszáma, mert pl. csak edzés vagy nyílt pályanap van, a versenybíró határozott mozdulattal az adott versenyzőre mutat) Jelentése: a versenyző járművén olyan műszaki hiba van, mely a további versenyzést és esetleg a többi versenyzőt is veszélyezteti, ezért azonnal le kell lassítania és lehetőség szerint a pályát elhagyni. (pl. olaj, víz, üzemanyag folyik a járműből, leszakadt, lelógó, lobogó alkatrész, melyet a versenyző nem vesz észre, stb.)
forrás: MERSZ.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése